» Blog » Warhammer Quest: Shadows over Hammerhal - recenzja
03-02-2018 18:28

Warhammer Quest: Shadows over Hammerhal - recenzja

W działach: planszowe, warhammer quest, recenzje, age of Sigmar | Odsłony: 401

Warhammer Quest: Shadows over Hammerhal - recenzja

Wydana niespełna dwa lata temu przez Games Workshop gra planszowa Warhammer Quest: Silver Tower okazała się być dość odważnym i kontrowersyjnym projektem. Tytuł sugerował nową edycję klasyka z 1995 roku, ale mimo tych samych podstawowych założeń (planszowy dungeon crawler z pięknymi figurkami Citadela, modularną planszą i w pełni kooperacyjną rozgrywką) Silver Tower okazała się być zupełnie inną grą niż jej legendarny pierwowzór. Akcję przeniesiono do uniwersum Age of Sigmar, zaś mechanikę zaprojektowano całkowicie od nowa. Dla wielu fanów Starego Świata już sama wymiana uniwersum była dyskwalifikująca dla tego produktu, niemniej taka decyzja wydawcy raczej nie powinna być zaskoczeniem. Wymiana mechaniki z kolei była zabiegiem w moim odczuciu niezbędnym, bowiem odstawiając na bok sentymenty trzeba uczciwie powiedzieć, że klasyczne reguły WQ zdąrzyły się zestarzeć. Mogłyby nie wytrzymać w konfrontacji z licznym i silnym gronem współczesnych konkurentów w tym segmencie planszówek. O Silver Tower pisałem już sporo, dzisiaj zaś przyszła kolej na wydaną dokładnie rok po niej kontynuację, zatytułowaną Warhammer Quest: Shadows over Hammerhal.

Cały tekst do przeczytania na łamach CommandPoint.pl

 

1
Notka polecana przez: Anioł Gniewu
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.