» Blog » Space Hulk - osiem starych zasad
18-07-2016 22:43

Space Hulk - osiem starych zasad

W działach: space hulk, planszowe, warhammer40k | Odsłony: 179

Space Hulk - osiem starych zasad

Opisując niedawno 25 lat historii Space Hulka, wspominałem pobieżnie o tym, w jaki sposób ewoluowały reguły tej wyśmienitej gry. W każdej z czterech edycji pojawiało się sporo drobnych zmian, jak również pojedyncze, szersze modyfikacje niektórych zasad. Oczywiście tylko niektórzy, wieloletni fani gry zadają sobie trud drobiazgowej analizy wszystkich różnic w poszczególnych wydaniach, większość graczy nie odczuwa takiej potrzeby stosując po prostu reguły z wydania, które posiadają. Wszyscy zainteresowani bez trudu znajdą w sieci zestawienia, w których punkt po punkcie wskazano np zmiany w edycji trzeciej w stosunku do pierwszej. Nie zamierzam takich analiz powtarzać, natomiast posiadaczom nowszych wersji Space Hulka chcę dzisiaj zaproponować coś innego. Mimo, iż czwartą edycję gry uważam za najbardziej udaną, istnieje kilka klasycznych reguł, które gdzieś na drodze wieloletniej ewolucji Space Hulka przepadły, a są to reguły w moim odczuciu zdecydowanie warte stosowania. Odrzucając na bok szereg mniej istotnych drobiazgów, wybrałem osiem elementów z pierwszego wydania gry, które posiadacze edycji z 2009/2014 roku mogą zastosować w swoich rozgrywkach natychmiast, bez żadnego problemu (jeżeli tylko uznają że warto spróbować).

Elementy te czynią grę odrobinę bardziej skomplikowaną, na pewno trudniejszą dla Kosmicznych Marines, ale także rozszerzającą repertuar taktycznych opcji dla obu stron, a co za tym idzie sprawiają, ze rozgrywki są jeszcze bardziej emocjonujące. Sam te klasyczne reguły stosuję w swoich rozgrywkach, dlatego zachęcam do wypróbowania.

Cały tekst do przeczytania na łamach CommandPoint.pl

Komentarze


Kanibal77
   
Ocena:
0

Począwszy od trzeciej edycji Space Hulka, postanowiono na wielu polach ułatwić życie Kosmicznym Marines, między innymi w taki sposób, że jak doszło do zacięcia broni (JAM), to na początku tury broń sama automatycznie się odblokowuje.

Ja mam 3 edycję, o ile trzecia to ta z 2009 i jestem prawie pewien, że odcięcie boltera kosztuje 1 punkt akcji, co jest chyba nawet wymienione w liście akcji na ostatniej stronie instrukcji. Czego niestety teraz nie sprawdzę, bo kumplowi pożyczyłem grę.

19-07-2016 07:44
ajfel
   
Ocena:
0

Zapewniam, że jest tak, jak napisałem ;-)
Tu jest pełne zestawienie różnic mdzy 1ed, a trzecią (czyli wydaniem z 2009):
http://www.thewinternet.com/space_hulk_1st_vs_3rd.pdf 

19-07-2016 09:15

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.