» Blog » Świt po Długiej Nocy
29-04-2010 22:14

Świt po Długiej Nocy

W działach: earthdawn, rpg | Odsłony: 7

Świt po Długiej Nocy
Earthdawn to taka niszowa, bardzo fajna gra fabularna. Kiedyś, gdy system ten był wydawany przez FASA Corp, był bardzo popularny w wielu krajach: przede wszystkim w Niemczech, także Francji, a nawet Polsce (gdzie za sprawą wydawnictwa MAG dość regularnie pojawiały się na rynku kolejne dodatki po polsku).

Dzisiaj ten zupełnie niepopularny erpeg ma bardzo udaną, trzecią edycję. Świetne, oryginalne ujęcie heroic fantasy, niezwykle barwny setting, nafaszerowane treścią materiały źródłowe.

W naszym kraju ta gra nie ma szans na zyskanie popularności (brak wsparcia wydawniczego, podręczniki po angielsku dość drogie i w sumie średnio łatwo dostępne). Garstka fanów wykazuje się jakąś aktywnością, chyba że ich próby zostaną ostatecznie zarżnięte (tak, mówię o niedawnych decyzjach podjętych na Polterze, celem niby-rozwoju i optymalizacji działań).

Każdego, komu chodzi po głowie zainteresowanie się tą świetną grą, gorąco do tego zachęcam. Dlaczego o tym piszę?

Jakiś czas temu pisałem na tym blogu o swoim powrocie do erpegowania, prowadzenia trzeciej edycji Earthdawna właśnie. I to skłoniło mnie do reaktywacji mojego dawnego serwisu fanowskiego, w całości poświęconego tej grze. Dzisiaj, po paru latach przerwy, strona odżyła, w zupełnie nowej odsłonie. Archiwum dawnych tekstów, nowe materiały, prezentacja naszej kampanii i naszych sesji. Taki, aktualizowany odświeżacz erpegowych wspomnień grupy, której od lat prowadzę. Wszystkich zainteresowanych tematem, zapraszam:

http://earthdawn.ajfel.pl



Komentarze


Kot
   
Ocena:
0
Warto. Mogę z czystym sumieniem polecić. :P
29-04-2010 22:21
Nadiv
   
Ocena:
+3
IMHO najlepsza gra fantasy ever :)

Btw: świetny design strony! Mam nadzieję, że nie zabraknie Ci determinacji do regularnych aktualizacji :) W każdym razie - ja już ją dodałem do zakładek. Reszta należy do Ciebie, nie zawiedź mnie ;)

Pozdrawiam!
29-04-2010 23:50
~snoth

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Też dodałem do zakładek :)

Ale nieostrożnych czuje się w obowiązku ostrzec. Chociaż świat ten ma fajną otoczkę i klimat ale w jego starej podstawce naprawdę brakuje informacji by dobrze go rozpocząć. I chociaż mi się bardzo podoba to porządnej/udanej sesji nigdy na nim nie pograłem.

Wciąż jednak wierzę że jeśli jakoś przeskoczyć brak wsparcia do poprowadzenia pierwszych 2, 3 sesji (pierwszego kręgu) to później może być fajnie (jeśli ktoś lubi takie rzeczy jak: 2d10+1d6 +1d4 3,4 razy w turze).
30-04-2010 07:43
ajfel
   
Ocena:
0
@snoth
Mogę jedynie powiedzieć, że aktualna, trzecia edycja systemu wnosi pozytywne zmiany na polu rzeczy, o których wspomniałeś.
Dwutomowa podstawka zawiera teraz całkiem przyzwoitą porcję informacji na temat świata (to, co w 1ed dostawaliśmy dopiero w dodatkach).

Co do kostek - w 3ed nie używamy k4 i k20. Niby detal, ale w praktyce zmienia naprawdę sporo (także ułatwia i przyspiesza przeprowadzanie testów).
30-04-2010 08:20
viagrom
   
Ocena:
0
mój ulubiony system, mechanika, świat
30-04-2010 09:53
~snoth

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@ajfel
Dobrze wiedzieć, teraz pozostaje jedynie żałować że ISA wydaje 4ed. a nie Earthdawna.
Cóż szkoda :(
30-04-2010 14:52
Kot
    @Snoth
Ocena:
0
W Trzeciej Edycji nie ma już k20 i k4. Zerknij na materiały na oficjalnej stronie wydawcy - wystarczą, bo masz tam tabelkę nowych stopni, którą można spokojnie zastąpić pierwszoedycyjne.
Plus, najłatwiejszym sposobem na naprawienie mechaniki ED1 jest zastąpienie wszystkich modyfikatorów premiami/karami do wyniku testu (miast stopnia).
Poza tym - tak jak napisał Ajfel, podstawki do ED3 z powodzeniem wystarczą, chociaż dodatki wydatnie poprawiają jakość gry. :P
30-04-2010 18:44

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.